Beynimiz Aldanır ve Aldatır

Beynimiz Aldanır ve Aldatır
1. Bir resmi düşünce gücünüzle renklendirebilirsiniz.
Beyninize ne kadar güvenirsiniz? Duyularımızın sıklıkla bizi aldattığını bilir misiniz? Bazı örnekler size…

Soldaki resme 30 saniye bakıp sonra sağdaki resme bakın. Dinozorun yeşil hale geldiğini göreceksin. Etkisi gözünüzü kırpana kadar geçerlidir.

2. Yalnızca doğru bakış açısını yakalarsanız… 
Bu resimde 2 erkek arasındaki zeminde belirsiz bir leke görebilirsiniz ancak buna sağdan yakından bakarsanız, üç boyutlu bir kafatasını görürsünüz.

3. Düşünce gücünüz ile resim hareket edebilir.
Bu yanılsama dikey çizgiler arasındaki kontrast yüzünden yaratılmıştır. Hareketli video durduğunda, bunu görmek mümkündür. Animasyonlu dinozor yavrusunun boynunu hareket ettirdiği yanılsamaya, 2014’te en iyi optik yanılsama adı verildi.

4. Soğuk nesneler sıcak nesnelerden daha ağırdır. 
2 kutu süt alın. Bir tanesini dondurucuda bir saat bekletin, ikinci kutu mutfakta oda sıcaklığında dursun. Sonra her iki süt kutusunu elinize alın. Dondurulmuş süt oda sıcaklığında bekleyen sütten daha ağır gelecektir. Bu etki Weber’in Fenomeni olarak bilinir.

5. Bu çilekler kırmızı değildir.

Beynimiz çilekleri daima kırmızı renkte görür. Bu yüzden otomatik olarak bu resimdeki çilekleri de aynı şekilde kırmızı “görür”. Bununla birlikte, burada sadece gri, mavi ve yeşil tonlar var.

6. Bütün noktalar benzer büyüklüktedir

Resme kısa bir bakış atarsanız, tüm noktaların boyut bakımından farklı olduğunu düşünebilirsiniz. Oysaki aynıdır elbette, bu etkiyi yaratan aradaki boşluklardır.

7. Eksik kare nerede?

Bu illüzyonun gerçeğini görmek için şekilleri hazırlayıp kesebilirsin. Ama neden böyle? Tüm üçgenlerin açılarına bir göz atın. Açı dereceleri biraz farklı. Bu kareyi oluşturan tam da bu farklardır.

8.Google logosu tek bir dairesel ögeden oluşmuyor.

9. Muhtemelen bu basit hareketi tekrarlayamazsınız.

Ellerinizi önünüze koyun. Sağ elinizin işaret parmağını kaldırırken, sol elinizin başparmağını kaldırın. 2-3 saniye sonra el değiştirin. Şimdi sol elinizin işaret parmağını ve sağ elinizin başparmağını kaldırın. 1-2 saniyede bir hareketi değiştirmeye çalışın. Çoğu insan, alışkın olmadığı için aynı anda farklı ellerle farklı eylemlerde bulunamaz.

10. Zeminde kesinlikle bir sıkıntı yok.

Bununla birlikte, beyniniz 3D yanılsamayı görür. Cam kapılardaki yansımalardan dolayı etki daha güçlüdür.

11. Bu kavisli kemer aslında simetriktir. 
Bu etki inanılmaz bir şey. Ama ortadaki çizgi çıkarıldıysa, kesinlikle simetrik bir kemer görürsünüz.

12. Çizgiler kesinlikle aynı uzunlukta. 
Beynimiz bize en uzaktaki ve en yakındaki çizgilerin farklı uzunluklara sahip olduğunu düşündürüyor. Bununla birlikte, tüm kareler kaldırılırsa çizgilerin aynı olduğunu görürüz.



13. Küp küp içinde mi? Veya küp küpün önünde mi? 

Bu, en ünlü optik geometrik yanılsamalardan biridir. Aslında doğru cevap yok. Küpün tek bir köşesi olmamasından, küpün küpün içinde olması da, küpün küpün önünde olması da olabilir.


14. Resmin içinde 16 daire var. 
Bize inanmıyorsanız onları görmek isterseniz dikkatinizi dikey çizgiler üzerinde yoğunlaştırmanız gerekir. Şimdi daireler daha belirgin görülüyor…

15. Burnunuzu kapatırsanız ne yediğini tahmin edemezsiniz. 
Gözlerinizi ve burnunuzu tamamen kapatın. Birinden size yiyecek vermesini isteyin. Bu yiyeceklerin tadını tahmin etmeye çalışın. Çoğu kişi haşlanmış yumurta ve marshmallow arasında ayrım yapamayacaktır. Bunun nedeni beyninizin genellikle yiyeceklerin tadını kokularıyla bilir. Yiyeceğin kokusu yoksa tadı da yok. Duyularımıza yeteri kadar güvenmememiz gerek anlayacağınız…

3 yorum:

  1. 1) dinazor, renklenme aldanması olmadığını gör dedim, aldanma olmadı.
    2) en sağdan aktım, krurkafa çıkmadı. televizyonda bir belgeselde tablonun taklidinde kamera gezdirince kuru kafa belirdi diyen kardeşimin isteği

    ile birkaç sene evvel ekrana şöyle bir baktım, aslında halen yamuk kuru kafa çok bariz. yamukluk sağdan bakınca telafi olmaz!
    3)dinazor hep aynı yerde.
    4)şimdi mutfakta ılık ve donmuş iki aynı ürün var mı bilmiyorum, ama daha sonra deneyeceğim.
    elle mi yoksa, 2 gram hassasiyetli mutfak terazisinde mi belirtilmemiş. terazide ağır gelse, soğuyan kapalı kutu süt, buzdolabından çıkınca dışında

    odadaki buhar minik su damlacıkları şeklinde yapışır. nasılının bir izahı bu olabilir.
    elle denense neden bu olamaz! çünkü su damlacıkları bir-kaç gramı geçmez. el kiolda gram farkını zaten farkedemez.
    denemedim ama tahmin şu: bir el üşüyüp ürperince, diğer eldeki aşırı sıcak olmayan, oda sıcaklığındaki ürüne göre, ürperdiği ürünü elinden atma iç

    güdüsü ile ağır olarak aldanması en muhtemel açıklama. tersi olsa, bir ürün oda sıcaklığında, diğeri 60 derece santigrad olsa, eli kavurup

    yakmayacak ama biraz sıcak olan ürün tahminim hafif zzannedilir. çünkü elinden atma isteği oluşur. diyeceksin soğukta aynı istek ağır

    zannettirmişti. evet denemedim ama böyle olacağını çok net tahmin edebiliyorumm. kendime ılık ve serin aynıdır diye telkin verdim. ben bizzzat

    denesem, bu aldanmaya zor getirilirim. peşinen algı düzeltmesini şimdi kendime telkin etim.
    5) anacığım hafif renk körü olduğum için bu test bana bişey ifade etmedi. ama aksiyon kamerası ile ekranın resmini çektim. çıkan resmi rgb analizine

    tuttum: ortadaki daire tam gri değilmiş. test hileli. tam gri orta daire olmayınca testi hazırlayanın üç kağıtçı ve yalancı, ard niyetli olduğunu

    çok net gördüm.
    6)göz aldanması ile ilk önce seyrek olaların sanki daha iri olduğunu zannetim. kendime iyi bak diye telkin verdim. artık aynı olduğunu görüyorum.

    aldanma kapandı.

    YanıtlaSil
  2. 7)
    insanları hile ile aldatmak başka, göz aldanması başka.

    eksik kare falan yok. 5. maddedeki üç kağıtçı, yalancı kimlik yine devrede:
    solda altta yatay 6, düşey 3 kare olan dikdörtgene odaklan.
    bu tanımladığım dikdörtgenin sağ üst köşesinde üç kağıtçı, hilekar pis yalancı kimlik çok net belli.
    dünyada, işte, evde, okulda, sokata, yalanla iş yürüten geri zekalılar, kurnaz falan değilsiniz, size söylüyorum.
    sadece kendinizi aldattığınızı faredemeyecek kadar salaksınız!

    8) hintli bir çocuğa siyoluk verdiler, sanki ilkokul birde harf öğreniyoruz gibi renkli renkli saçmalıklar çıktı.
    çıktığının ilk haftası derin bir başka hileyi gördüm.
    sinirlendim burda yazmama gerek olmayan sizin bile farketmediğiniz gizli hileyi gördüm ve
    duckduckgo kullanmaya başladım.
    google sadece eğer archive.org da yoksa web üzerinden silinmiş şeylerin önbelleğine bakmak için, nadiren açarım.
    çin seddi olmayan başka bir 2018 de bu logo az biraz farklı. mandella effect gibi:
    duckduckgo.com/?q=google+trend+mandela+effect
    https://trends.google.com/trends/explore?date=2005-01-01%202005-12-31&q=when%20did%20mandela%20die
    işin içinde daire saçmalığında çok daha büyük iş var.
    9)parmağı şaşırmadan yaptım cancağızım. sorun yok.
    ilk okulda öğretmen beş parmak bir araya getirtir, cetvelle dikine dikine acımasızca vururdu. sade bana değil, herkese.
    ilk okulda bu sıra dayağını defaatle yemişimdir, minnacık çocukları niye döveeler, akıl sır ermez!
    orta okula geldim en az üç farklı hoca (isim dönüştü nedense) aynı sıra dayaklarını attı.
    liseye geldim, en az 4 defa sıra dayağı fördüm.
    lise 2 de matemetik öğretmeni, bütün sınıfa, genç kız ve çocuklara el açtırıp, 50 santim tahta cetvelle, var gücüyle vurarak sıra dayağı attı.
    bu parmaklar, sıra dayağı sonrası sakatlanma olmasın diye hareket etmeye çok antremanlı.
    hatta metal parayı havaya atıp, diğer elimle yakalayıp, avucuma şaplattığımmda,
    %95 ihtimalle istediğim yazı ve tura sonucunu getirebilme el meleksi bile kazandım.

    YanıtlaSil
  3. 10)zemin oldukça düz dedim. iç sesimi dinleyince sadece boya olduğunu, zeminin oldukça düz olduğunu gördüm.
    11)evet simetrik.
    12)dolunay ufukta iri, tepede daha az iri görünüyor pek çok insana. bana dolunay ve bu çizgi hep aynı geliyor. kendime doğru bak dedim, konu zaten

    çok önce düzeldi.
    13)oda içindeymiş gibi yani küp içinde küp olur,
    küp dışında küp olur,
    köşesi küp şeklinde oyuk küp olur.
    bu üç seçenek arasında yarım saniyeden az zamanda zihinsel gezinme yapabiliyorum.
    bakınca dördüncü seçenek gördüm. ortada iki küp olmayan sadece parelel kenar düzlem olan, boyalar.
    oldu 4 seçenek.
    resme zihnimden, süper yatay baksam, çünkü az önce kuru kafayı göremediğim için, içimde kaldı, sadece iki boyulu çizgi olanla 5 seçenek gördüm.

    yan yana resmedilmiş irili ufaklı 4 boyulu iki hiper küpe zihnimden baksam, daha fazla seçenek olabiliyor. beşte kalmıyor!
    14)biraz önce hiper küplere dalınca zihin gitti. bu teste zihin takati kalmadı, affedin lütfen.
    15)çocukken nostil, ayrıca ismi hatırıma gelmeyen çok burun damlasını biraz fazla damlattım, burnumda koku duyusu iyice azaldı.
    bahsi geçen burun kapama yapsam, burnu en iyi koku alan hanımdan bile, daha iyi tadıyorum. herkesin damak lezzeti burundan aynı ölçüde etkilenmez.

    sonuç: 5 ve 7 testleri, test değil hile, yalancılık!
    kendimi gördüm. insan, kendini bilmek gibi irfan olmaz diyelerin kulağı çınlasın.
    sağolasınız, iyi bir derleme.
    http://www.haberself.com/h/1433/
    burda 9 no da kendime doğru bak dedim. dönen bir şey yok. sadece ortada noktalr kırpışıyor, bunu düzeltemedim. dönme konusu full düzeldi.
    püf noktası iyice geniş bak. kendine telkin falan veremesn bile, gemiş, gep geniş bak, artık dönme olmadığınu izle.

    YanıtlaSil

Ödüllü Sorular | Zeka Mantık ve Bilimsel Sorular

Ödüllü Sorular, ödüllü soru, zeka soruları, Yüksek IQ gerektiren sorular, beyin yakan sorular, çözülemeyen sorular,ilginç sorular, cevabı olmayan sorular, akademik sorular, beyin fırtınası, bilmeceler ve daha fazlası... ödüllü yarışmalar, ödüllü tahmin, ödüllü soru apk, ödüllü bulmaca, ödüllü bulmacalar, ödüllü bilgi yarışması, ödüllü deneme sınavı, ödüllü matematik soruları, ödüllü mobil oyunlar, ödüllü matematik sorusu, ödüllü oyunlar, ödüllü online yarışma, ödüllü zeka soruları, ödüllü zeka yarışması, ödüllü zeka oyunu, ödüllü zeka sorusu, ödüllü zeka testi, ödüllü zeka oyunları, ödüllü zeka soruları ve cevapları, zeka soruları, zeka soruları ve cevapları, zeka soruları çöz, zeka soruları kısa, zeka soruları zor, zeka soruları onedio, zeka soruları testonline, zeka soruları youtube, zeka soruları kolay, zeka soruları indir, zeka soruları bilmeceler, zeka soruları bilmeceler bulmacalar, zeka soruları basit, zeka soruları beyin jimnastiği, zeka soruları blogspot, zeka soruları bilim teknik, zeka soruları bildirmece, zeka soruları cevaplı, zeka soruları cevapları matematik, zeka soruları cevaplı komik, zeka soruları cevaplı matematik, zeka soruları coz, zeka soruları cevaplama, zeka soruları cok zor, zeka sorular cevaplar, zeka soruları dedektif, zeka soruları düşündürücü, zeka soruları dergisi, zeka soruları doc, zeka soruları en zor bilmece, zeka soruları eğlenceli, zeka soruları ekşi, zeka soruları einstein, zeka soruları en zorları, zeka soruları en güzel, zeka soruları facebook, zeka soruları forum, zeka soruları facebook'ta paylaş, zeka soruları fen, zeka soruları face, zeka soruları fizik, zeka soruları filozof, zeka soruları facede paylaş, zeka soruları fıkraları, zeka soruları görsel, zeka soruları genel yetenek, zeka soruları geometri, zeka soruları görselli, zeka soruları genel kültür, zeka soruları göz yanılmaları, zeka soruları hakkında bilgi, zeka soruları habertürk, zeka sorulu hikayeler, zeka soruları hürriyet, zeka hafıza soruları, zeka hakkında sorular, zeka soruları mantık hatası, zeka soruları indir, zeka soruları ilkokul, zeka soruları ilginç, zeka soruları ilköğretim için, zeka soruları ingilizce, zeka soruları işlemli, zeka soruları indir pdf, zeka jimnastiği soruları, zeka soruları komik, zeka soruları kısa, zeka soruları kitabı, zeka soruları kitabı pdf, zeka soruları kitabı indir, zeka soruları karikatür, zeka soruları kafa karıştıran, zeka soruları lise, zeka soruları lise düzeyi, zeka soruları, zekalı sorular, matematik zeka soruları lise, zeka soruları matematik, zeka soruları mantık, zeka soruları mynet, zeka soruları mantıklı, zeka soruları mantıksal, zeka soruları mantık sorusu, zeka soruları mantık hatası, zeka soruları nasıl çözülür, zeka soruları ne işe yarar, şekilli zeka soruları nasıl çözülür, matematik zeka soruları nasıl çözülür, matematiksel zeka soruları nelerdir, zeka soruları oyunu, zeka soruları oyunları, zeka soruları onedio, zeka soruları ortaokul, zeka soruları oha diyorum, zeka soruları olimpiyat, zeka soruları okul öncesi, zeka oyunları soruları testleri, zeka soruları paradokslar, zeka soru resimli, zeka soruları slayt, zeka soruları sayısal, zeka soruları sınavı, zeka soruları sözlü, zeka soruları tübitak, zeka soruları türkçe, zeka soruları test, zeka soruları tarihçesi, zeka sorulu testler, zeka soruları twitter, zeka soruları uludag, zeka üstü sorular, zeka soruları ve cevapları, zeka soruları ve cevapları şekilli, zeka soruları ve cevapları resimli, zeka soruları ve cevapları indir, zeka soruları youtube, zeka soruları yapyap, zeka soruları yarışması, zeka soruları yeni, zeka soruları yazılı, zeka soruları yanıltıcı, zeka soruları yetişkin, zeka soruları zor, zeka zorlayan sorular, zeka soruları çok zor, matematik zeka soruları zor, zeka soruları zor sorular, zeka soruları kısa zor, zeka soruları resimli zor...